74-409 350-040 70-566 820-422 642-982 77-601 70-549 JN0-102 300-101 117-101 00M-609 70-432 70-411 74-674 70-410 MB5-627 642-978 090-056 77-888 350-030 070-513 642-164 70-540 646-590 920-325 rh300 70-486 MB2-228 100-101 n10-006 1Z1-874 74-335 COG-135 642-112 MB3-862 HP2-K36 000-751 117-101 810-420 642-983 C2150-596 642-165 000-259 P2170-013 070-271 070-342 74-679 070-515 000-817 MB3-860 070-220 MB7-224 000-821 640-878 642-871 MB3-701 000-P01 070-516 70-227 MB3-700 77-887 74-676 MB3-637 MB2-703 090-601 074-676 642-737 70-464 MB7-224 78-702 MB2-703 jn0-633 MB6-885 70-551 070-226 77-888 070-296 1Y0-A25 MB7-226 70-542 VCP550 640-911 000-594 070-518 70-488 000-652 HP0-M49 000-288 200-120 642-453 70-412 070-210 HP0-655 HP0-918 mb2-704 MB6-295 642-278 000-351 70-554-Csharp 117-101 MB3-430 MB3-861 000-222 jn0-102 070-219 000-219 642-992 642-144 74-924 000-142 74-344 642-162 VCP550 642-162 COG-125 820-421 642-991 70-410 70-340 1T6-521 70-411 640-554 070-210 HP0-M49 MB7-639 650-196 650-294 74-338 642-243 070-228 HP0-P18 70-331 MB3-207 74-353 000-221 COG-142 070-512 070-686 050-895 MB3-859 70-467 M70-101 820-422 220-802 642-785 642-979 70-534 jn0-102 74-404 MB6-204 070-515 SPS-200 700-505 070-516 70-489 74-343 000-220 070-218 MB6-870 8002 MB2-700 Amazon 070-498 400-101 70-462 070-536 C2070-448 M70-301 Aruba 650-154 642-503 642-185 074-139 642-467 074-404 000-202 000-223 MB6-817 070-216 MB6-509 MB2-702 P2090-010 000-217 sy0-401 MB7-226 642-054 OG0-021 642-980 200-120
GY & K MARKETING KFT. - Gazdaságpolitika - Megindult a fuvarozóháború, már büntetik a kamionosokat
gyk
gyk
Vasárnap, 2017. június 25.  Vilmos napja gyk
gyk
gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk
gyk
gyk gyk
gyk
gyk gyk gyk
Megindult a fuvarozóháború, már büntetik a kamionosokat
Gazdaságpolitika
Megindult a fuvarozóháború, már büntetik a kamionosokat

Fel kellene függeszteni a nyugat-európai országoknak a nemzetközi fuvarozókra vonatkozó rendelkezéseit addig, amíg Brüsszelben folyik a közlekedési rendelkezéscsomag tárgyalása - javasolja a magyar fuvarozó-érdekképviselet. Ellenkező esetben félő, hogy mire megszületik a közös európai szabályozás, sok magyar kis- és közepes fuvarvállalkozás tönkremegy.

Jámbor Gyula

Az elmúlt napokban, egyetlen hétvége alatt 113 ezer eurónyi bírságot szabtak ki a belga hatóságok a kelet-európai kamionosokra, amiért nem szállodában töltötték a 45 órás rendszeres heti pihenőidejüket - mondta lapunknak Somogyi Gábor. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára szerint az eset jól mutatja, hogy ezután Németországban, Belgiumban, Franciaországban, vagyis a legfontosabb nyugati piacokon egyetlen fuvarozó és a rakománya sem lehet biztonságban, hiszen az új szabályozást nehéz betartani, az említett országokban ugyanis nem áll rendelkezésre a megvalósításhoz szükséges infrastruktúra, a parkolók, a szállodák.
Különösen zavaró, hogy a rendelkezés éppen az Európai Bizottság mobilitási csomagjának, vagyis a közúti közlekedést és fuvarozást szabályozó tervezetének közzététele előtt vezet-
ték be. Mert amíg a csomag tárgyalása során a kelet-európai kormányoknak is lesz módjuk kifejteni az álláspontjukat, addig a nemzeti szabályozásokat kívülről nem lehet módosítani. Ezért előfordulhat olyan helyzet, hogy a kelet-európai fuvarozóvállalkozások közül azok, amelyek nem képesek eleget tenni az adminisztratív előírásoknak vagy nem bírják el a költségek növekedését, kiszorulnak a nemzetközi fuvarozásból.
A kelet- és nyugat-európai fuvarozóvállalkozások közti konfliktus főképpen a kabotázsra, azaz a külföldi fuvarozóknak egy-egy országon belül végzett szolgáltatására összpontosul. A nyugat-európai fuvarozók hazájukban túlnyomórészt belföldi fuvarokat vállalnak. A klasszikus nemzetközi fuvarozás területén - vagyis amikor az árut több határon át, akár a kontinens egyik sarkából a másikra viszik el -nincsenek jelen a nyugat-európai fuvarcégek, ezeket a kelet- és dél-euró-
pai szolgáltatók bonyolítják. Utóbbiak olcsóbban végzik a munkát a nyugatiaknál, részben azért, mert alkalmazottaiknak alacsonyabb bért fizetnek. Nyugat-európai kalandozásaik során végeznek egy-egy országon belül is fuvart, és ilyenkor konkurenciát jelentenek a helybeli vállalkozásoknak.
A nyugati kormányok részint a sofőrök fizetésének - az úgynevezett kiküldetési irányelv alkalmazásával -, részint a pihenőidő eltöltésének a szabályozásával igyekeznek a kelet-európai fuvarozóvállalkozások versenyelőnyét megszüntetni. Ebben, úgy tűnik, sikerrel jártak: tizenegy nyugati ország vezetett be különféle adminisztratív szabályokat, amelyek egy részét már ellenőrzik és szankcionálják is. Ha minden meghozott szabályt minden érintett nyugati országban'betar-tatnak, az a nemzetközi fuvarozócégek túlnyomó részének a kiszorulását vonja maga után. Csakhogy a kelet-európai országok több százezer kamionjának meghatározó szerepe van az európai ellátási lánc biztosításában, autóbuszaik pedig jelentős mértékben vesznek részt az unió turisztikai szolgáltatásaiban. Éppen ezért elképzelhető olyan forgatókönyv is, hogy a nyugati országok nem lehetetlení-
tik el, csak megdrágítják a nemzetközi fuvarozók tevékenységét, ebben az esetlen a szakma jelentős konszolidációja mehet végbe: a tőkeerős, nagy szereplők talpon maradnak, a néhány kamionnal dolgozó családi vállalkozások lehúzhatják a rolót. A nemzetközi fuvarpiacon működő hazai vállalkozások száma több ezer.
Mint emlékezetes, a visegrádi őr-, szagok fuvarozói érdekképviseletei áprilisban közös nyilatkozatot fogadtak el, amelyben arra kérték az Európai Bizottságot, hogy minden tagállamra egységes szabályozást, irányelveket fogadjon el a piacon, mert véleményük szerint a nyugati országok nemzeti szabályozása versenykorlátozó, és ellehetetleníti az európai ellátási láncot. Emellett javasolták, hogy az új, egységes uniós szabályozás elfogadásáig a német, francia, osztrák hatóságok vezessenek be azonnali moratóriumot a nemzetközi közúti fuvarozásra vonatkozó kiküldetési szabályozásukra. Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára a nyilatkozat aláírása után azt mondta: a deklarációt elfogadó országok egyesületei 172 ezer kamionszerelvényt és tízezer vállalkozást képviselnek, ami a teljes uniós fuvarozási piac 29 százalékát teszi ki.
2017.06.19Magyar Idők(11)
Vissza

potty

relevans
partnereink
biztositas.mobi
notebookscreen.eu
Eagle-Comp Kft.
gyk

LEVÉLKÜLDÉS | Copyright © 2009 gyk.hu Minden Jog Fenntartva. | WEBMASTER
HÍREK | PR | MONITORING | MOBIL | RÓLUNK | KONTAKT

gyk